donderdag 22 mei 2014

Op het einde van 2013....

Na de pyjama uit een vorig bericht had ik de smaak terug te pakken. Ik ben nogal actief op facebook en begon wat rond te snuffelen. Zo belande ik bij een aantal naai-groepjes waaronder "de stoffemiekes" en "naaien voor vriendinnen" en "Sew-be-mommies" dit zijn maar enkele van de ondertussen groeiende groepjes over naaien en handwerk. En elke hiervan heeft zijn eigen visie.

 Op een gegeven moment kwam ik via deze groepen in contact met een andere groep "handwerk",deze groep wordt beheerd door een dame dat zelf de patronen tekent van de kleding waar het meest vraag naar is. De patronen zijn helemaal niet duur!

  • Na dat ik wat op haar groep rondgekeken had was ik helemaal verkocht van die jurk. Ik twijfelde, had nog nooit een patroon online gekocht, maar zette toch door. En daar ben ik blij om. Want uiteindelijk denk ik dat er in de toekomst nog vele jurkjes zullen volgen van hetzelfde patroon mits wat aanpassingen zodat het telkens anders lijkt.
    De stof vond ik op een strass stoffenverkoop van de winter collectie. Het was er ideaal voor.



Patroon: Iene-Miene jurk
Stof: Strass


  • Om daarna nog verder te gaan met de strass stof heb ik voor mezelf een  A-lijn rokje met paspel gemaakt uit dit boek.





Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's. Het is nogal een dun stofje, heel luchtig dus en gevoerd.


  • Daarna kwam het einde van het jaar wel heel dichtbij.Wat wil zeggen dat mijn zoontje op 23 december 2013 zijn 2de verjaardag mocht vieren. Voor deze gelegenheid heb ik mijn kunsten eens voor iemand anders gebruikt. Ik naaide voor alle kindjes bij de onthaalmoeder een knuffelgiraf, een koekje erbij en SUPER blij waren die kleine (B)engeltjes.






  • Het laatste van het jaar werden nog 2 clutches die werden gebruikt om de nieuwjaars-centen voor de 2 nichtjes in te steken. Zo hadden ze ineens een leuk tasje erbij.




Zo het jaar zat er toen op en in mijn hoofd kriebelde het al van vele andere projectjes!!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten